یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پنج دليل اصلي محبوبيت رايانه‌هاي لوحي از منظر کاربران


شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۹:۰۰


شرکت تبليغاتي AdMob از شرکت‌هاي زيرمجموعه گوگل بررسي گسترده‌اي را در مورد نحوه استفاده کاربران از رايانه‌هاي لوحي انجام داده تا دريابد که مردم با چه هدفي سراغ رايانه‌هاي لوحي فاقد صفحه‌کليد مي‌روند.

وايمکس نيوز به نقل از پي‌سي‌ورلد - اين شرکت براي رسيدن به اين هدف 1500 کاربر را مورد آزمايش قرار داد که بيشتر آنها صاحب رايانه لوحي iPad بودند و بقيه از ديگر مدل‌هاي رايانه لوحي ساخت شرکت‌هاي مختلف استفاده مي‌کردند. نتايج حاصل از اين بررسي در 5 بخش زير اعلام شده است.

 

** استفاده از رايانه‌هاي لوحي فقط در منازل

رايانه‌هاي لوحي تمام قابليت‌هاي رايانه‌هاي شخصي روميزي يا لپ‌تاپ‌ها را شامل مي‌شوند و در برخي زمينه‌ها از آنها پيشرفته‌تر هستند. اما بررسي جديدي که شرکت AdMob انجام داده نشان مي‌دهد که 82 درصد کاربران رايانه‌هاي لوحي را در منازل به کار مي‌برند و استفاده تخصصي از آن نمي‌کنند. اين بررسي نشان داد که تنها 11 درصد کاربران اين ابزار را به عنوان رايانه همراه با خود حمل مي‌کنند.

 

** استفاده از رايانه‌هاي لوحي به عنوان دستگاه‌هاي چندرسانه‌اي

شرکت تحقيقاتي IDC در يک بررسي جديد به اين نتيجه رسيد که به اين قبيل دستگاه‌ها به جاي رايانه‌هاي لوحي مي‌توان "تبلت‌هاي چندرسانه‌اي " اطلاق کرد. اما "هوريس دِديو " از محققان مرکز AdMob اعلام کرده است که تنها نيمي از کاربران رايانه لوحي را براي استفاده از قابليت‌هاي چندرسانه‌اي و سرگرمي آن خريداري مي‌کنند.


** استفاده از رايانه‌هاي لوحي براي گشت‌وگذارهاي اينترنتي

اين امر يک واقعيت است که کاربران گشت‌وگذارهاي اينترنتي در رايانه‌هاي لوحي را مي‌پسندند؛ اما نوع اين گشت‌وگذارها با آنچه که در رايانه‌هاي معمولي تجربه شده بود متفاوت است. طبق بررسي جديد مرکز AdMob، حدود 72 درصد کاربران اعلام کرده‌اند که از تبلت‌ها براي جست‌وجو به دنبال اطلاعات مختلف در اينترنت استفاده مي‌کنند.
اين دسته از رايانه‌ها با ابزارهاي اينترنتي سازگاري زيادي دارند و کاربران در اين حوزه بسيار از آنها راضي هستند. طبق اين بررسي جديد 61 درصد کاربران از رايانه‌هاي لوحي به عنوان روزنامه‌هاي الکترونيکي استفاده مي‌کنند و به کمک آن اخبار روزانه را در اختيار مي‌گيرند.

 

** عدم محبوبيت رايانه‌هاي لوحي در زمينه بازي‌هاي رايانه‌اي

صاحبان رايانه‌هاي لوحي تمايل چنداني براي انجام بازي‌هاي رايانه‌اي ندارند و اين ابزار را در اين زمينه چندان کاربردي و مناسب نمي‌دانند. طبق آمار موجود 84 درصد شرکت‌کنندگان در تحقيق مرکز AdMob اعلام کردند که از رايانه‌ لوحي خود براي انجام بازي‌هاي رايانه‌اي استفاده مي‌کنند. با توجه به اينکه iPad اپل حاکميت بازار تبلت‌ها را در دست دارد و از نرم‌افزار فلش پشتيباني نمي‌کند، 84 درصد از صاحبان تبلت‌ها در اصل از بازي‌هاي رايانه‌اي محبوب و معمول استفاده نمي‌کنند و بايد بازي‌هاي غيرفلشي خود را از فروشگاه App Store خريداري کنند.

 

** جدال تبلت‌ها با رايانه‌هاي روميزي

اين امر برهمگان مشخص شده است که رايانه‌هاي شخصي در حال از دست دادن بازار خود هستند و از مدت‌ها پيش محبوبيت رايانه‌هاي روميزي نزد کاربران بسيار کاهش يافته است. در اين ميان رايانه‌هاي لوحي از فرصت استفاده کرده‌اند و با افزايش محبوبيت خود نزد کاربران جهاني، توانسته‌اند سهم از دست رفته رايانه‌هاي روميزي را تصاحب کنند.
طبق آمار موجود، 77 درصد شرکت‌کنندگان در تحقيق AdMob اعلام کردند که ميزان استفاده از رايانه روميزي يا لپ‌تاپ آن‌ها از زماني که تبلت خريده‌اند بسيار کمتر شده است. تنها 23 درصد اين افراد خاطرنشان ساختند که ورود اين رايانه جديد تغييري در روند استفاده از رايانه‌هاي قديمي آن‌ها به وجود نياورده است.
 

منبع: خبرگزاري فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو